Search This Blog

Friday, November 5, 2010

Emosi di pagi raya

Musim-musim perayaan ni, gua tak bersikap 1Malaysia sangat. Pundek gila gua rasa kalau ia wujud di dalam benak sanubari.

Sejak-sejak kawasan perumahan mak gua di buka untuk mereka yang banyak berjasa kepada industri getah sejak dulu hingga kini, kehidupan bujang gua memang tak bermakna. Manakan tidak, hari-hari gua rasa macam nak tetak kepala mereka dengan parang peninggalan arwah nenek gua buat pergi kebun pisang dulu.

Mana yang bawak motor serupa lahanat, mana yang bawak kereta buka muzik kuat-kuat bila gua nak potong tak bagi, mana yang buang sampah dalam longkang tanpa ada rasa sivik, belum kira lagi yang berak dalam longkang. Macam jahanam!

Sejak dari malam tadi, kepala gua ligat berfikir. Sejak bila malam Deepavali kene bakar mercun sampai 10 papan tepat-tepat pukul 12 tengah malam. Apakah ini cara baru untuk kejutkan dewa Muruga? Ye, gua memang main dengan soal sensitiviti sekarang. Apa lu orang tak puas hati?

Kalau tahun lepas gua mencarut dari dalam bilik, tahun ni memang gua mencarut depan pagar rumah. Lu taknak bagi gua maruku tahun ni pun gua tak kisah langsung.

Dasar pundek!

2 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

bro mau tertidur kat depan masjid masa katib baca kutbah ni..gua malam tadi berapa kali terkejut bersama beruk mak yeh

Aku adalah aku said...

Nape ek? kena ek macam tu ek....