Search This Blog

Sunday, October 31, 2010

Kah! Kah! Kah!

Semalam, gol pertama Negeri Sembilan gua tengok diorang celebrate macam piala dah ada atas riba Wan Jamak. Lupa ke hapa baru main berapa minit. Kalau gua dekat stadium, memang gua dah lempang-lempang muka budak Shahruain tu. Aidil jangan cakap la. Kene tendang rusuk kiri baru dia sedar, piala tak cium lagi.

Hati gua memang dah terdetik Kelantan menang. Pakcik, makcik, abe, kakak, pakat ramai-ramai kasi tabik sama Hairuddin sama Badhri Radzi. Gol yang disumbatkan memang padu. Sedap weh, dapat cuti hari ni. Baru boleh layan Melodi, ye tak?

Oh, kerusi-kerusi stadium nampaknya selamat. Pakcik ambulan pun nampak rileks hisap rokok. Takde kejadian kepala berdarah atau pengsan katanya.

Ah, bola Malaysia. Kadang-kadang ada indahnya juga...

5 comments:

elly said...

Peristiwa dirumah aku:-

Terdapat 2 penyokong suka suki bersorak ketika NS 1-0...dah aku pesan leks lar awal lagi....dan aku bersorak dorang dah diam...kan aku dah kata bola itu bulat....

p/s: bila la aku nak tengok Pahang gi final semula....

Hashim Zabidi said...

Gua tarik kerusi malas gua lebih kurang 3' dari kaca tv.

fairuspeng said...

Adat menang.. meraikan dengan penuh gembira..

perjalanan pulang dari Kb ke Kl semalam sungguh indah..
bendara kelantan berkibar sepanjang jalan... wow... semnagat sungguh...
ore merapoh pun sokong kelate..
budok-budok... dok tepi jalan kibarkan bendara sama..

sungguh mengujakan!!!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

elly yg di atas tu memang orang negeri pahang tengah mencuba bersungguh sungguh supaya pahang di atas,,sudah gau katakan tempat pertama beri saja pada pahang ... kami rela merebut tempat ke 2 sepanjang musim..
aku tak tengok pun esok aku lepak kedai kopi... aku lihat certa menang tu dari kota bahru ke pertama complex tak habis habis...

Bobo Brazil said...

kah!kah!kah!