Search This Blog

Tuesday, January 19, 2010

Hal-hal memancing bukan lagi agenda utama gua tahun 2010 ni!

Gua ada tiga ekor ikan. Sekor nama Abu kaler hitam. Sekor pulak nama Mary, merah-merah. Sekor lagi nama Tijah, kaler oren. Gua suka tengok diorang berenang-renang dalam akuarium. Paling gua suka dengan Tijah. Aktif dan periang. Pantang gua tabur makanan cepat aja dia kejar dan makan. Memang serupa dengan perangai Tijah, kawan gua masa tadika dulu.

Tadi, gua hantar MMS aksi ikan-ikan ke buah hati. Tak sampai seminit henpon gua berbunyi bingit.

"Macam mana you tau ikan tu jantan ke betina?"
.

.

.

.

p/s : Ok, macam mana gua nak belek ikan gua ni jantan ke, betina ke, khunsa ke?

6 comments:

~W..S..R..~ said...

cuba tanye kedai ikan tempat u beli tu.. mereka lebih arif kot.. kalau nak belek, memang tak jumpe la gamaknye...

one_munawwarah said...

tggu bertelur nnt tgk le sape yg overprotective.

len kali bagi la nama yg unisex.

Bobo Brazil said...

-w.s.r-
haha. gua nak belek pakai mende?

-one-
wan pun ok gamaknye.. hahaha

eL said...

tu la...bagi lagi nama orang. letak la bobo ke, brazil ke.

Bobo Brazil said...

bobo 1, bobo 2, bobo 3. amacam???

Hashim Zabidi said...

Kasi tau sama buah hati, yang mengekor je tu lah jantan...