Search This Blog

Thursday, October 1, 2009

Kisah seram malam semalam

Malam semalam lepas kenyang-kenyang makan, gua layan tengok Buletin Utama. Intisari berita sibuk dengan orang KL lari kucar-kacir bila bangunan bergoyang. Gua rasa kalau ditakdirkan Malaysia ni kene gempa bumi, memang naya. Jurutera bangunan sama jurutera jalan tak masuk design anti gempa bumi agaknya. Nampak gaya silibus KBSR sama KBSM kene rombak. Malaysia bukan lagi negara bebas gempa.

Tuttt..tuttt... Henpon gua berbunyi. Gua check, SMS.

"Bai, malam ni MU lwn Wolfsburg. Lauk la Mu wei!" -Penyokong Meriam.

Pantas jari gua tekan reply dengan wajah serius,

"Mak lu masak lauk ape?" Gua memang sengaja balas mesej tanpa arah tuju. Gua tekan send. Tutup tv. Masuk bilik.

Orang tua-tua pesan, kalau nak terjaga tengah malam tepuk bantal kepala. Gua pun cuba praktikkan. Gua tepuk bantal sambil baca mentera "Hai bantal, jagakan gua pukul 3. Gua nak tengok bola ni.." Settle mentera, gua pun terus letak kepala. Sedar-sedar gua terlelap.

Masa ni lah kejadian misteri tu bermula...

Entah macam mana gua boleh berada dalam sebuah kereta. Sebelah gua ade satu awek yang gua tak pernah kenal. Tapi kitorang punya borak, tepuk tampar macam dah bertahun kenal. Tibe-tibe dekat seat belah belakang gua muncul sorang perempuan. Dia pegang kepala gua. Keluar satu pisau, slow-slow di hiris dahi gua. Itu jam, gua punya menjerit macam tak ingat Tuhan. Macam-macam kata mencarut keluar. Dia punya ngilu tak boleh gua nak explain dalam bentuk tulisan. Korang cuma bayangkan, macam korang hiris kulit limau, tekan kuat-kuat, tarik slow-slow. Lepas tu, bayangkan kulit limau tu, kulit kepala korang.

Awek yang duduk sebelah gua pun dah macam histeria punya menjerit. Gua memang pikir satu je. Mati. Mati. Mati. Tibe-tibe gua tersedar. Satu badan berpeluh. Bibir pun dia punya ketar macam lepas berendam dekat Alaska. Dalam gelap, gua terus raba dahi. Mujur takde kesan toreh. Gua check jam henset. Tepat-tepat pukul 3. Gua rasa game pun dah start. Perut gua dah takde selera nak layan MU. Gua terus sambung tido sambil selimut satu badan.

Entah kenapa hati kecil gua berkata gua salah baca doa tidur...

psstt: Gua tak tengok pun MU boleh menang. Giggsy gua salute lu!

11 comments:

FIRZA said...

gile seram.....

bG said...

haha..

giggs mmg terbaik.. glory glory..

aku said...

lu suruh bantal kejut nak tgk bola la kena camtu..
suruh le bantal kejut nak tahjud..
baru mimpi best
hehehe

alhena said...

cuba baca semula doa tidur.. ada bunyi cam ni tak "allahumma inni auzubika minal khubsi wal khaba is". hurmm.. kalo sama. konfem! tertido dalam toilet! :p

Bobo Brazil said...

-firza-
seram-seram sejuk

-amir-
glory glory Man Utd!!

-aku-
ade niat nak tahajud, tapi x tersebut je.. haha

-alhena-
ye ke tu doa tido?

alhena said...

tu doa masuk toilet laaa.. :p

eL said...

kekeke...siap tanya "ye ke tu doa tido". nampak sangat memang aok ni tido baca doa makan. dahhh...pi cari doa tido.

Bobo Brazil said...

keh tido tak bace mende pon.. hahaha

asyiqin said...

mak aku ckp...dgr la..segmen tanyalah ustaz pagi2 kt tv9...kul 6.30pg...

dia ckp...kita silap kalu main tepuk bantal mintak kejut...mcm mintak pd benda yang septutnye kita xpatut mintak...minta lah pada allah...

ko mintak salah tu...aci2 tu kacau konye tido...seram lak tu....patut bangun semayang tahjud beb...bg lega ati luuu....


gua skang dh insaf...huhuhu

Bobo Brazil said...

-asyiqin-
gua kul 630 tengah kucar kacir mandi. peh, lu dah insap ke??? baru nak ajak lu lepak taman kosas ble lu dtg sini.. hahahahaha

asyiqin said...

apa ada kt taman kosas tu?

hohoho....tah bile nk dtg sana pon xtahu dh tertunda msk 2 thn dh projek terkumpul kite...dr yy kawin sampai dh beranak....hoho