Search This Blog

Wednesday, October 21, 2009

Budak-budak zaman sekarang...

Malam tadi sementara nak tunggu makan nasi, gua borak-borak dengan anak sedara yang baru berumur 7 tahun. Miera namanya.
 
"Miera besar nanti nak keje ape?" gua buat-buat gaya cikgu tadika.
 
"Kite nak kerja yang ada banyak duit" sambil mengangguk kepala.
 
"Banyak duit? Jadi engineer?" gua naik heran. Ade ke keje banyak duit? Gua saje je petik keje engineer. Zaman sekarang jadi engineer kilang pun belum tentu boleh pakai BMW.
 
"Tak. Kite nak keje jadi mesin ATM. Mesin ATM kan banyak duit..."Miera jawab sambil tersengih-sengih
 
Pang!!!! Lima-lima jari gua melekat dekat pipi si Miera. Inilah jadinya. Banyak sangat tengok lawak si Nabil tu.
 
Budak-budak zaman sekarang...

3 comments:

mUneer said...

budak kecik je pun..itu pun lu nak shot...lu mmg kejam

p.s- sori bro...selama ni jadi reader...ini hari mmg gua tara tahan lah nak komen

phish said...

hahaha..terbaekk doe...

Bobo Brazil said...

-muneer-
sabar bai, gua bukan lempang betul-betul pun... hahaha

-phish-
hahahahahaha