Search This Blog

Tuesday, September 1, 2009

Borak-borak bersama Boboi Gonzales (kereta saya)

Di satu malam tatkala surau berkumandang tazkirah Ramadhan dan kanak-kanak riang bermain mercun pelepow...pelepow...

Tett...tett... (Ini bunyi alarm kereta)

Boboi Gonzales (BG) : Bos, kita nak kemana?
Bobo Brazil (BB) : Isi minyak.
BG : Nape nak isi malam ni bos?
BB : Esok naik 5 sen
BG : Ape beza isi malam ni dengan besok bos? Same jugak nanti.
BB : Ah, shadap u! Ko kete mane tau. Dah jalan!

Vroom..Vroom.. (Ini bunyi kereta bergerak)

BG : Bos, nak kasi saye minum minyak ape?
BB : Kuning suda..
BG : Ape ni bos. Kuning mane power. Tak tonik bos..Hijau baru kene.
BB : Celaka... Hijau naik 25 sen ko tau? 5 kali ganda yang kuning. Ko 1.0 kuning dah la.. Buat ape nak membazir.
BG : Mane larat bos. Bos pagi-pagi dah suruh saye lari laju. Jalan pulak kejap-kejap stop trafik light. Semput bos nak speed up balik. Lagipun bos, pakai kuning saye lagi cepat dahaga. Bos gak komplen. Itu hari baru isi, ni nak isi lagi. Pakai hijau rilek je saye sedut slow-slow.. Lari pun kuat!
BB : Ah, ko! Kuning je. Murah. Duit aku, suke hati aku!
BG : Ok, takpe.. Kalu jumpe lagi kete anak pak imam macam minggu lepas, jangan harap saya nak kejar. Huh!
BB : Ha, aah... Ceh! Ok2. Kite minum hijau..
BG : Muahahahahahaha!
BB : Setan.....

Gua pakai Shell. Memang ada rasa tak kene bila nak speed. Minyak macam cair. Macam isi petronas dulu-dulu. Nanti nak try Caltex pulak. Dengar cite lagi sedap. Tapi tunggu sipi-sipi kosong dulu. Kalau bercampur tak rasa bai.....


p/s : 52 tahun merdeka, kita masih di tipu gomen. Cakap ajelah nak naik minyak. Lagi mau pusing-pusing.

10 comments:

Mohd. Ekhsan Othman said...

gua pun bengang bro minyak naik.. kesian kereta terpaksa minum minyak tak power..

Bobo Brazil said...

-ekhsan-
haha. lu nak power try letak tonik sket lepas bubuh minyak kuning.

Emblem of Purity said...

kekeke...macam kete Knight Rider je boleh bercakap...pinjam bleh?

terrarosa said...

keh guna petronas sebab ada kedai mesra , ada pejabat pos , ada mesin ATM Maybank , ada aiskrim Trophy , ada jagung rebus dan ada pau inti daging ....

minyak hijau atau pink ? bukan satu pilihan hehehehe..

Bobo Brazil said...

-emblem-
knight rider tu la boboi gonzales

-terra-
mcm beli petrol kat tesco plak...

aku said...

gua nak jadi menteri la..
bleh isi minyak guna duit rakyat.
hehehe

Bobo Brazil said...

-aku-
harap-harap lu tak dapat jadi menteri

asyiqin said...

isi minyak caltex..nyaman bah....aku siap leh kategorikan minyak mana sdap dh...naik moto lg rasa mana best..aku tick...

-yang mana best pecut-1-
-yang mana tahan lama...(gune skit)-2-
-yang bg bunyi moto sedap-3-
-yang mana leh bwk jauh....-4-

dan aku senaraikan ikut turutan

1- caltex/mobil(sama je sbb minyak yg sama...dulu keje kt caltex jd mcm tau..hoho)

2- petronas

3- shell

4- petronas

tapi aku mementingkan pecut sbb lambat bgn untuk g keje..umah aku mau sejam dr tempat keje...msk kul 0830...jd mau kene gerak 0730...bila nk bgn..mandi dan sarapan?...ish2x

hoho..

Bobo Brazil said...

ooo...dlu ko pam attendant la?? hahaha. jln jauh agree petronas mmg sedap. bunyi pon rse sedap lg shell hijau.

asyiqin said...

aku benti keje kt stesen minyak tu pon sbb diorg nk renovate...walaupon lumayan....tp polution tol...blh sakit paru2 keje kt situ...hidu minyak petrol je...blk muntah ijau...kui2