Search This Blog

Friday, August 28, 2009

Apa merdeka bagi saya?

Kalau wartawan tanya gua apa makna kemerdekaan, gua nak jawab macam ni...

"Merdeka bagi saya ialah bebas daripada bayar tol, minyak kereta, bil Astro, topup henpon, PTPTN, income tax, hutang kete, bil tenet, kedai makan cekik darah, tax makan mekdonal, bil api air, basuh baju, pergi keje pakai smart-smart dan bos saya sendiri"

Jawapan bebas dari cengkaman penjajah tu tipikal la baiiii.... Dah 52 tahun secara mata kasar penjajah tengok kita menjerit Merdeka. Hakikat sebenar.... malas gua nak ulas. Goncang kepala, tanya hati!

Selamat hari merdeka sume!!!!

Cuba teka apa motto merdeka tahun ni? Kalau tak tau sila amik pasport tinggalkan Malaysia sekarang jugak dan jangan balik-balik!

Gua target hujung taun depan gua nak merdeka dengan anak pak imam. Gua serius!

7 comments:

Kejora Yg Malap said...

hehehe....azam merdeka tahun depan xleh blah..

Bobo Brazil said...

heh, hidup kene ade target

aida cy said...

target saje tak jalan, bro.Amik la langkah setapak dua.

terrarosa said...

duit kawen dah cukup ke brader ?
kalu setakat nak merdeka tengok orang berbaris jer, haram pak imam nak kasi kuar gan anak dier...

kuang...kuang...kuang....

Bobo Brazil said...

-aida-
hari-hari gua menapak

-terra-
niat kalau baik, takde ke hal! hahaha

asyiqin said...

hoho...mana gambar anak tok imam tu?

bak sekeping 2...

Bobo Brazil said...

lu tunggu bile dah kompem sok