Search This Blog

Friday, February 13, 2009

Di dalam lif

Cerita benar yang berlaku di dalam lif di sebuah bangunan kerajaan di pusat bandar...saksi utama aku dan sorang singh.

Awek 1: Ko tau, si 'tuut' (nama dirahsiakan sebab aku pun tak pasti apa namanya) beli laptop baru. laptop yang sebijik macam housemate aku tuh

Awek 2: Doh dia banyok pitih. Bakpe nak kesah nye..

Awek 1: Uishh... laptop tuh bagus. Tahan lasak. Arituh housemate aku laptop dia terjatuh. tapi, takde rosak pon. memang bagus la...

Awek 2: (Dengan membuat ekspresi muka yang kagum) Yo Ko? bernama gapo dia?

Awek 1: Nama apa. Housemate aku?

Awek 2: Buke... laptop tu la... barnama gapo?

Awek 1: La... kau tanya jenama apa ke?? cakap la...jenama apa dia. cakap brand apa.... bukannya bernama...

Awek 2: Yo la... aku tanya doh ke mu bernama gapo dia???

Aku terus keluar dari lif sambil menahan gelak. Sedar-sedar aku di tingkat yang salah. Cilakak tul!!!

5 comments:

AMMOSHAM said...

bro,
pasal sejarah nama tempoyang ni aku tak tahu sangat try tanya pada pakcik hashim yang tulis titik bukan noktah tue.

rumah tok bro kat tempoyang ke? kalau sungai yang banyak siput tu memang selalu laa melepak.

rumah saya kat ada flat bukit tempoyang tu dulu...

otomen said...

uii...salah ko le tu...syok sgt dengar citer org,....hahaha

Bobo Brazil said...

ish... sape suh bising-bising dalam lif.. kan aku dah terdengar.

fia.COMEy said...

ahahaha.......

aku hanye mampu terGELAK jer....

batu api said...

mu ni org ulu mana? dgr oghe tino kecek kelate pn, mu dah hilang punca?