Search This Blog

Thursday, January 8, 2009

aku dan mereka

Buka newspaper, tengo news kat tv and even dalam department meeting pon, issue paling hangat dan terkini serangan Israel ke atas Palestin. sampai ke hari aku tulis blog ni, dah mencecah 600 lebih rakyat Palestin yang terkorban.

Kat mana-mana semua orang membuat piket, demonstrasi, memekak, memekik dan mengutuk serangan. Tak kurang juga yang membakar bendera Israel dan sekutu kuatnya Amerika. Aku kagum dengan semangat kebencian mereka. Memang betul tapi BODOH!

Aku kata aku benci Israel. Tapi McDonald tetap jadi first choice bile makan dengan kawan-kawan sosial di hujung minggu. Aku kata aku benci Israel, tapi Maggie mee produk keluaran nestle juga yang aku makan bile teramat lapar dan malas. Aku kata aku benci Israel, tapi filem2 keluaran Hollywood arahan pengarah keturunan Yahudi Laknatullah juga yang aku tengok setiap kali pergi ke pawagam. Aku kata aku benci Israel, tapi, apa yang mampu aku buat, sekadar tengok gambar-gambar hasil seni kejam diorang sambil dalam hati kata "BABI YAHUDI".

Apa sumbangan aku?

No comments: