Search This Blog

Tuesday, January 6, 2009

strawberry jam

memandu waktu pagi nak pergi kerja bukanlah satu perkara yang jadi kegemaran aku. sebabnya, tempat yang nak dituju tuh ofis, bukannya kawasan peranginan ataupun taman tema hiburan. yang keduanya, keadaan jalan raya yang sesak sehingga kadang-kadang boleh tengok aksi 'main belakang' oleh para pemandu diikuti tunding-menunding dan pertengkaran di tepi jalan. memang tak menyeronokkan betul bile memandu di hari bekerja.

selain itu juga, bile ade pemandu yang begitu tolol dan mangkuk hayun yang memandu dengan kelajuan laju sikit dari siput babi tapi memandu di lorong paling kanan sekali. bile kene jeling tajam siap buat muka seperti siput dan babi. tidak kurang juga yang memotong barisan di traffic light atau mana-mana tempat yang memerlukan pemandu itu mengikut barisan. terasa seperti hendak bersua muka dengan pemandu tuh sambil berkata "anda babi".

bile sampai opis dan melayari internet, ada satu poem yang cukup best dan boleh buat aku tersenyum. poem nih dicekup dari salah satu blog yang aku tak ingat alamatnya. kredit untuk beliau.

I think of her every morning and night,
Think i'll be lonely
For the rest of the summer,
but along the journey she came by,


Im in love with her,
but she still doesnt know the fact,
that she is still in love with him,
it even make me feel so useless...

If i could turn back the time,
I would make you fall to me,
but i know it is hard to believe,
that we could be as one
Maybe i should forget you,
or stay loving you
like the way i used to

No comments: