Search This Blog

Saturday, October 8, 2011

Di sebalik stereng

Lu orang pernah terfikir tak. Setiap kali lu orang duduk dalam kereta, pegang je stereng, masuk gear, tekan minyak, lu orang berubah jadi wolverine?

Kalau gua, ya.

Pegang je stereng, masuk gear, tekan minyak, gua terus jadi garang dan baran tak patut. Mana yang gua rasa macam jalan tepi pantai, memang gua potong nipis, pandang sisi, kasi carut sedas-dua. Pakcik serban ke, makwe bank ke, brader lengan besar ke, semua gua bubuh tanpa diskriminasi.

Belum kira lagi yang berebut-rebut dalam jem, langgar pula kereta 1.0 gua punye bontot ke, terlipat side mirror ke, memang gua turun, ketuk tingkap, "Mau mati ka?!". Setiap kali peristiwa hitam ni jadi, setiap kali itu jugalah gua dengan buah hati. Apa yang gua dapat, bebelan sampai ke rumah. Simpati untuk kereta 1.0 gua, memang jauh sekali la.

Pernah juga gua muhasabah diri sorang-sorang dalam bilik air. Kenapa gua acap kali berperangai macam setan bila pegang stereng. Walhal, di dunia biasa gua sebenarnya berbudi bahasa dan bertoleransi. Sampai sekarang belum lagi dapat jawapannya.

Ah, heran lah!

1 comment:

ku2 said...

jangan heran dengan kejadian tuhan, beb..