Search This Blog

Friday, August 20, 2010

Dosa-dosa silam

Buka puasa malam ke-9.

"You, masa i dalam flight hari tu, i hampir-hampir tak jumpa dengan you dah tau.." buah hati mula bercerita sambil mengunyah tembikai susu.

"Nape plak?" gua balas sambil mata masih pada nasi di pinggan.

"Masa dekat mana ntah tiba-tiba cuaca buruk. I yang sejak tadi termenung tenguk sayap kapal terbang jadi tersentak. Kepala I tak pasal-pasal terhantuk dekat dinding. Dup, dup, dup bunyi dia langgar awan. I punyalah cuak masa tu..." buah hati menyambung.

Gua masih terus mengunyah menanti sambungan seterusnya.

"Paling dramatik sekali, ada geng-geng makcik pakcik seat belakang bertakbir. Yang peramugari pulak, I tengok cepat-cepat cari kerusi duduk ikat seat belt. Uncle sebelah I botol mineral dia sampai tergolek-golek atas lantai. Jam tu, I terus terbayang muka ayah kat kampung. Entah sempat ke tak jumpe dia" sambung beliau lagi.

"Muka I pun you terbayang jugak kan?" gua balas sambil kenyit mata.

"Mestilah. I terbayang sekali dosa-dosa yang I pernah buat dengan you.."

.
.
.

Fuck, yeah!

5 comments:

elly said...

Suka buah hati ouk..ikhlas...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

cerita lah apa lu buat

F A R Y N said...

ish ish ish

Hashim Zabidi said...

goreng dulu telor tu sebelum dia tembelang...

Bobo Brazil said...

-elly-
ikhlas macam gua. hahhaha

-brutal-
nanti gua email kat lu.hehe

-faryn-
alah, macam tak biasa.hahaha

-pakcik hashim-
dalam maksud tu.. hahahahaha