Search This Blog

Monday, December 21, 2009

Jangan tegur masa kaki gua separa dada!

Sejak akhir-akhir ni gua dijangkiti virus baran. Cilakak betul! Asal datang je baran gua mesti nak terajang pintu. Apa saja pintu depan mata masa gua tengah berapi gua terajang tanpa ada rasa simpati. Dari pintu toilet sampai la ke pintu almari. Belum kira lagi pintu komuter. Entah berapa kali.

Gua bukan suka-suka nak tunjuk baran. Apa gila?! Jantung berdegup cepat. Badan menggeletar serupa parkinson. Darah naik sampai kepala. Habis marah dia punya letih macam lepas berlari 2 round kompleks Bukit Jalil. Gua tak larat, bai.............

Senang cerita, gua memang letih kena virus baran ni. Ada sapa-sapa nak amik sikit baran gua ni?

p/s: Dalam banyak-banyak pintu, gua langsung tak tergamak nak terajang pintu masjid sama pintu hati. Ah, susah juga ada sikit-sikit hati serupa roti tisu ni...

6 comments:

eL said...

Kekeke...baran kunun. Hati tisu gak rupanya. Bukan apa baran tu, emosi tak stabil kot. Ce bawak beristighfar bila rasa aura baran tu nak timbul. Kang muda-muda lagi dah kena darah tinggi. Dah kena, nak turunkan susah weh!

Bobo Brazil said...

-eL-
Keh sebenarnya jenis sopan santun. sungguh.... hahahahaha

Mr feckry said...

bawa bersabar..kalau teajang pintu masjid tu tak pernah la..tapi terajang pintu sekolah tu pernah la

Bobo Brazil said...

-mr-
habis rebel la terajang pintu sekolah, bai? hahaha

Would Self-reliant said...

macam mane nak komen nie kalau tak boleh nak tegur... nanti kene terajang jugak...

dreka said...

teringat zaman ko terajang pintu kelas...hahhaha...klako bile di ingat...tanda2 yg ko ckp ada risiko jantng nih..baik cek...menggeletar, panas je satu bdn...rs xkene...mmg sah..risiko jantung...

p/s: bak kata ustazah tasawur dolu2...bile kita marah seakan2...muke antu lidahnye sampai ke dada, terjelir2...berapi2 atas kepala....yg lain xingat...hoho