Search This Blog

Sunday, October 25, 2009

Perihal duit kahwin

"Busy lu sekarang, bai?"

"Aku setiap minggu busy beb. Cari duit.."

"Pergh, gile lu cari duit..."

"Aku dah nak kawin bulan 5 ni. Jodoh keluarga... hehehe"

Peh, makin lama makin kurang ahli mesyuarat meja empat segi gua. Apa-apa hal pun, gua memang kagum dengan member gua sorang ni. Sanggup bersusah payah sedia duit buat kawin dan selepas kawin. Memang langsung tak berdetik di hati beliau nak buat loan.

Elok juga kalau beliau berpikiran macam tu. Kerja kawin ni kerja baik. Tak perlulah sampai nak meminjam sana sini nak berkenduri bagai. Buat sekadar termampu sudahlah. Itu pasal gua rasa orang zaman sekarang lagi sedap bersekedudukan dari berkahwin. Nak kahwin takde RM30000 jangan mimpi nak duduk atas pelamin. Apa gila?

Ha, anak Pak Imam. Bila lagi nak masuk meminang gua ni?

Nota kepala but:-
1. Gua kahwin besok nak mintak hantaran kereta sebijik je. Paling koman Peugeot 308. Gua tak mintak banyak...

2 comments:

one_munawwarah said...

dapat anak pak imam, selamat la lu.. x de smpai 30,000 nk kena ready... kalau pak imam demand boleh kasi tazkirah sket sama bliau..

Bobo Brazil said...

-one-
ok, kalau gua rasa nak lagi kat anak dia, gua tazkirah kaw-kaw punya. haha