Search This Blog

Monday, June 15, 2009

Ini penyakit normal

Saya ada darah gemuruh. Bila dia datang, badan saya akan seram sejuk. Tangan menggigil-gigil. Peluh jantan betina semua keluar melalui liang roma. Bila saya bercakap semua ayat saya akan berterabur hingga saya sendiri tak paham apa yang saya cakap. Gile betul.

Penyakit ini selalu datang bila:-
  1. Interview. Walaupun interview keje sudah sebati dalam diri saya, tapi entah kenapa setiap kali interview saya mesti rasa berdebar-debar. Bila dah terlalu gemuruh, cakap pun terabur. Hanya mereka yang belajar English kat Oxford je boleh paham English saya.
  2. Berucap. Dulu masa sekolah rendah, saya selalu diminta berucap di perhimpunan pagi. Kalau hari tu budak sekolah saya murah rezeki, bolehlah dengar ucapan saya dengan penuh keterujaan. Tapi, selalunya sebelum perhimpunan saya sudah pitam dan melepak kat kantin sekolah je...
  3. Dating. Kali pertama saya berdating masa sekolah rendah. Waktu tu dia punya berdebar lain macam. Cakap pun berterabur. Lain yang saya fikir, lain yang keluar. Sebab itulah agaknya sampai sekarang saya masih bujang.
Huh!

Sebenarnya saya tak idea nak menulis. Kering betul idea saya. Entah kenapa dalam kotak pikiran saya hanya terbayang lautan yang terbentang luas. Hmm...

2 comments:

mabuk said...

aku igt kes no 2 & no 3... yg time ko nyanyi duet tu x pitam ke?

Bobo Brazil said...

ah lu....