Search This Blog

Tuesday, April 21, 2009

'Mel' dan memori

Sejak 'Mel' muncul tepat jam 6.15pm 03/04/09, hidup aku hampir keseluruhannya berubah. Balik dari kerja bende pertama aku peluk 'Mel'. Sebelum tidur aku peluk dan petik 'Mel'. Sebelum aku pergi kerja aku pastikan 'Mel' dalam posisi yang selamat dan seimbang. Penuhi undangan sosial hujung minggu pun aku terpaksa tapis demi memastikan 'Mel' tak terabai. Pendek kata hidup aku sekarang semuanya untuk kebahagiaan 'Mel'.

Bila aku pegang, peluk dan main dengan 'Mel', memori aku semakin baik. Semua cerita 10-15 tahun lepas tertayang dalam kotak pikiran kreatif aku secara magik. Aku teringat...

1) Aku pernah dan hampir berjaya main intro lagu 'Paint My Love'-MLTR umur aku 16 tahun. Tapi, aku dah lupe...
2) Aku pernah buat eksperimen rokok dengan serbuk teh. Time tuh kat hostel. Rasa memang sebijik. Bau pon lebih kurang. Kick dia je kurang. Tapi dah tak buat dah....
3) Aku sipi-sipi nak pijak ular tedung selar time balik hostel lepas prep. Gila babi. Dah lah hitam ular tuh. Kalu terpijak....
4) Aku ade sorang kawan kamceng. Sekarang dia dah jadi doktor.
5) Betapa aku gilakan Kokoria. Sejenis spesis yang rasanya sama dengan Choki-choki.

Hmm....

No comments: