Search This Blog

Sunday, April 26, 2009

Kisah bola pertama saya

Aku layan tengok FA Cup Malaysia, Selangor dengan Kelantan. Tapi kejap-kejap aku tukar channel tengok Liverfool lawan Hull. Kejap-kejap pastu aku tengok Chelsea lawan West Ham Utd. Tiga-tiga pon cam celaka punya menyampah. Lagi menyampah yang TV1.

Passing bola lembab. Sepak ntah kemana hala. Kene tackle, jatuh, sakit macam dah nak tercabut lutut. Banyak buang masa golek-golek sakit atas padang. Main cam taik. Budak taski abim main lagi bagus la weihhh. Bola Malaysia sampai kiamat lah macam cilanat!

Masuk je hujung-hujung game FA Cup baru aku tengok dengan serius. Takut nanti termiss plak aksi 18 SG penyokong Kelantan. Rugi weihh.... Aku syak Amri Yahyah dulu Mat Rempit. Paling koman pon dia tuh mesti peminat kipas susah mati Superman. Gol dia gol Superman beb! Pastu aku syak, malam semalam Indaraputra mimpi tiang gol. Sepak kene tiang. Sepak penalti pon kene tiang. Ape cer?!!

Apapun MU tetap dihati. Tertinggal 2-0 masa first half dgn Tottenham. Masuk second half bagi 5 bijik. Pucat muka keeper. Aku syak Ferguson abih keluar ayat carut. Sama macam aku masa main Football Manager. Cilakak! Suka kasi aku heart attack.

No comments: