Search This Blog

Monday, December 12, 2011

Ok, gua kalah!

Bangun saja dari tidur, gua rasakan satu perasaan yang paling menyampah dalam hidup. Perasaan yang kalau di beri pilihan untuk dimansuhkan, gua tak akan fikir panjang untuk masukkan dia dalam list.

Gua bergolek ke kiri untuk bagi perasaan itu pergi ikut tingkap. Babi. Dinding sejuk yang gua peluk, menanmbahkan lagi perisa untuk perasaan itu.

Gua ubah haluan golek ke kanan. Secara tak sengaja, jari telunjuk tersentuh keypad handphone mahal gua. Tap! Perasaan itu makin bergelora. Gua menyumpah dalam hati.

Gua kembali baring terlentang. Syiling gua tenung dalam-dalam. Gua harap sangat syiling dapat bercakap dan beri kata-kata nasihat yang paling berguna lebih daripada manusia.

.
.
.
.
.

"Breakfast?" gua hantar satu pesanan ringkas. Tapi, padat dan penuh bermakna.

5 minit berlalu. Mata gua kembali ke posisi sejam yang lalu.

Tett...tett..tett!

Gua bingkas bangun dan capai handphone mahal. Dada berombak macam ombak rindu!

"Sorry, mandi tadi. Sure. Tempat biasa ok?" dia membalas. Seperti biasa.

Heh!

Cinta perlu kesabaran kan?

No comments: