Search This Blog

Tuesday, November 22, 2011

Bingai tak bingai

Tahniah Malaysia kerana berjaya mempertahankan pingat emas untuk bola sepak di SEA Games ke-26 yang berlangsung di negara berkorupsi tinggi dengan kepadatan rakyat bermental rendah dan banyak membuat porak peranda di Malaysia yakni, Indonesia.

Kemenangan ibu segala pingat emas dengan kelebihan pada tendangan penalti telah menghilangkan debaran dan sedikit sebanyak mampu memadamkan api kemarahan seluruh rakyat Malaysia terhadap Fakri yang memang terserlah kebingaiannya di depan pintu gol lebih-lebih lagi sewaktu melakukan tendangan penalti secara meleret yang mana boleh diibaratkan seperti melepaskan kote di tepi tangga.

Secara keseluruhan, walaupun ramai akhbar yang memuji gaya permainan yang diibaratkan seperti pasukan gemilang Malaysia di tahun 70'an disamping mentaliti pemain yang tinggi untuk menangkis ejekan dan sorakan penyokong Indonesia, namun hakikatnya pasukan Malaysia belum mencapai tahap yang boleh di banggakan. Dengan ketumpulan barisan penyerang, passing yang tidak menjadi, kawalan bola yang lemah, teragak-agak sewaktu memegang bola dan counter attack yang entah apa, masih jauh impian dan harapan rakyat Malaysia untuk melihat pasukan bola negata di kejuaraan dunia. Diharapkan Sultan Bola yang menonton perlawanan semalam dapat memikirkan beberapa 'action plan', untuk memantapkan lagi pasukan bola negara.

Akhir kata, majulah sukan untuk negara. Fakri, tunggu apa lagi? Kemas beg, bersara, mintak kerja supervisor kilang!

Bingai!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

no-name said...

"melepaskan kote di tepi tangga?"

bro, sengal tu!

Zinedine Zaiddin said...

melepaskan kote di tepi tangga. hahaha