Search This Blog

Saturday, July 31, 2010

Macamlah dia tu tak kampung...

"Kalau kita ada anak you nak bubuh nama apa?" tanya buah hati gua sambil kunyah durian. Entah macam mana durian boleh menjana otak dia menyoal hal-hal anak pun gua tak tau.

"Letak nama singkat-singkat dah la.." jawab gua sambil main botol air mineral.

"Singkat-singkat camane?" tanya lagi.

"Alah, kalau lelaki kita letak nama Ali. Takpun Mohd. Ali. Kalau perempuan pulak kita letak nama Nurul Ain. Kan senang" balas gua.

"You ni, kampung lah nama macam tu. Kesian tau diorang kat sekolah nanti" balas beliau sambil menjeling.

"Abis, makan durian ni tak kampung ke?"

p/s: Gua tak makan durian. Tapi kalau dah jadi tempoyak, memang tarak hal punya. Pergh.... pekena masak tempoyak ikan patin malam-malam ni menarik jugak kan?

7 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

jangan bubuh nama ali nanti dia bila beso buat sekolah mengandung macam kat melaka

err takde nyamuk ke berdua dua kat dusun durian...?

Bobo Brazil said...

nyamuk xde. setan ade. hahaha

F A R Y N said...

nama awek ko international ke?
hahahahaa

miza said...

yeah kite mmg x kampung sbb x makn duyan kan bun?? 'bndar' sgt kite ni.x tipu langsung..haha =p

Anonymous said...

Alaaa...layankan je la dia. Kesian dia nak bermanja.

-eL-

Hashim Zabidi said...

Butir durian yg kamu kulum tu, tak kena gaya cambah. Akan bertambahlah baka...

Bobo Brazil said...

-faryn-
standard kampung binjai..

-miza-
heh, durian mana boleh naik flight kan?

-eL-
hahaha, kamu. lama tak jumpa!

-pakcik hashim-
dalam makna ayat pakcik tu.. hahaha