Search This Blog

Friday, February 19, 2010

Malas la nak kawin

Buah hati tanya gua tadi,

"Bila kita nak kawin?"

Gua diam. Gua kerut kening.

"Kak Emy hujung tahun depan.."

Gua toleh tengok muka dia. Gua senyum.

"Kita?"

Gua sedut sirap limau.

"Tak baik langkah bendul"

Hati gua kembali tenang.

.

.

Hidup ni memang kalut. Gua mana pergi lagi kursus kahwin. Dengar cerita setat taun ni kursus tu 3 hari 2 malam. Ah, gua dah tak ingat qiamullail tu macam mana.

Nak kawin pun susah!

5 comments:

~W..S..R..~ said...

hey.. relax.. take it easy..

mana ada kursus sampai 3H 2M? Masa kursus tu dia tak tanya pun pasal qiamullail.. Basic rukun iman, rukun islam, rukun semayang jer..

Kalau niat awak baik, Tuhan akan snts bersama awak.. Percaya & yakin pada diri sendiri awak mampu jadi suami & pemimpin rumahtangga yang terbaik..

Semua akan jadi lebih mudah dgn syarat hati awak kene ikhlas..

Good luck.. ;-)

Mr feckry said...

dia buat lama pasal nak masuk madul ransangan malam pertama.

StingRay said...

Kalau ada acara solat sunat tasbih masa qiammullail....jgn buat perangai curi tidur masa sujud sudah.


malu kat benih dalam badan.


hahaha...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

betul
sekarang nak minah indon pun kena ada 170 k m

aku rasa bawak je ke perlis atau siam
senang certa
err ada ke lagi bendul kat rumah ko

Zinedine Zaiddin said...

aku ada masalah macam hang jugak la. nak buat ayat "xbaik langkah bendul" tak boleh..sebab aku anak sulung. arrgghhh