Search This Blog

Tuesday, June 30, 2009

Itu musim sudah mari.............

Pada pemerhatian gua, binatang yang mendapat anugerah paling femes untuk tahun ni tak lain tak bukan ialah cik Babi. Semua pasal kes selsema babi yang jadi wabak pandemik satu dunia. Sampai Rais Yatim buat kenyataan pada media jangan guna H1N1 lagi. Payah makcik pakcik kat kampung nak sebut. Sebut aja selsema babi. Tapi, gua yakin babi pon tak gemor nama tersebut. Mungkin diorang lebih berminat di panggil cik Influenza. Baru milennium!

Itu sikit cerita binatang. Apa macam pulak dengan buah? Tak lain tak bukan mestilah cik Durian. Dekat opis gua pun dah mula ada unsur-unsur jamuan makan berasaskan durian. Paling femes serawa durian @ kuah durian. Boleh makan dengan roti jala tak pun roti biasa. Hirup macam tu je pun gua rasa tak ada hal. Tapi paling gua tak tahan bila buka je pintu opis, dia punye bau.......... boleh lalok gua!!! Agak-agak kalau orang tersendawa bau durian dalam komuter time peak hour amacam eh?

Durian - Mr Os

Oh komer, dghoyan dah berbunge
moh kiter, minang anok daghe
Anok dagher, anok daghe Bote
teman jumpe, di Padang Tenggale

Kate demer, sakit jatuh cinte
sakit lagi, biler jatuh tangge
Kate demer, cinte itu bute
nasib baik, teman tak meghabe-ghabe

Biler musem dghoyan
demer moler bengkeng
Jangan silap siket
nanti demer tengkeng
Kalau musem dghoyan
ghamey bghani nampor
Apa demer nak heghan
saman buleh bayor

Oh komer, dghoyan udah lughuh
lebeh baik, cepat pergi suluh
Lambat siket, komer dapat habuk
Kalau tido, jawabnyer tinggei pokok

Duit dghoyan yang tue nak ke Mekah
yang mude, gatei nak menikah
Musim dghoyan, banyak sedaghe-maghe
bile nebeh, sekor tak nampak muke

2 comments:

mabuk said...

ape hamjadah bile aku dengar lagu ni aku mesti terbayang gigi mr. os?!!

Bobo Brazil said...

sebab lu dengan mr.os kembar seiras