Search This Blog

Wednesday, March 11, 2009

Huk aloh....

Semalam di Sungai Buloh...

Puan Juli :Bila nak kawin? Dah ada calon untuk mak?
Bobo :Apa dia?
Puan Juli :Aku tanya, bila ko nak kawin?
Bobo :Mei, mak tanya ko bila nak kawin? (Mei merujuk kepada kucing tua Pn. Juli)
Puan Juli :Aku tanya serius ni, kalau ada cakap ada. Aku nak doakan ko kat Mekah nanti. Kat sana doa makbul. Kot-kot dah ada, nanti aku doa, jadi dua pulak
Bobo :Ha, ok lah tu. Doa je. Satu bleh wat spare part.
Puan Juli :Bertuah punya budak!!! (melekap aku penampar kat atas peha aku..)

Apalah Pn. Juli ni. Tak abis2 nak tanya soalan kawin. Tanya lah soalan sosio politik Malaysia ke, kes Karpal Sigh ke, budget mini Najib ke, masalah bola sepak ke, takpun sebab ape Chong Wei takleh kalahkan Lin Dan. Ini balik2 soalan kawin. Tak glokal betul lah. Camne Melayu nak maju camni???

4 comments:

linamajid said...

wakkakaa..knp ko tak kata ko tak nak kawin..takut lah tuuu...

Bobo Brazil said...

bukan takut. taknak kecik kan hati je...

yoshz said...

ni apa punya stail nama komen 5 dilarang menulis? aku yg pandai ni pun bole musykil.

Bobo Brazil said...

yoshz, tuh maknenya ko masih kurang pandai. sila pergi bersukan