Search This Blog

Wednesday, December 17, 2008

menaruh harapan

ok, penah rase tak bile kene buat pilihan antara tiga?. pedih dan serabut ditambah pula dengan pening dan menyampah. perasaan yang seperti terpaksa memilih antara tiga calon teman sehidup. satu yang memang dah kita nikahi tapi jodoh tak separuh jalan (x sempat nak buat ape2 pon..hahahaha) yang dua lagi kene pilih sorang je untuk jadi pengganti. dan yang sorang nih le kene pilih betul2 supaya rasa bahagia sampai ke akhir hayat.

'kekasih' first dulu dia agak kasar. dalam kasar ade bestnye... sesuai dengan jiwa nih. tapi x sampi setahun setengah dah mule rasa macam bosan... rase memberontak... menyampah pon ade... dalam pada jiwa tengah tak best datang lah 'kekasih' no 2. ala2 kekasihku seru. maka, aku tinggalkan kekasih pertama.

dengan 'kekasih' kedua, rasa best bile meluangkan masa bersama. rasa ketenangan yang tak pernah rasa dengan yang pertama. sentiasa gembira, tertawa dan enjoy je.... Walaupun begitu, tapi jodoh tetap x panjang gara-gara datangnye godaan dari 'kekasih' ketiga yang tibe2 muncul. walaupun rase kasih tuh masih ade pada 'kekasih' kedua, tapi tetap tinggalkan yang kedua dengan alasan mencari pengalaman.

TAPI....... bile dah bersama dengan yang ketiga rupa-rupanya taklah seindah yang disangka. yang ketiga terlalu alim, warak, terlalu baik menyebabkan kadang2 rasa diri ni macam berpura2 bile meluangkan masa bersama. maka, kini tibalah saat2 untuk meminta perpisahan daripada yang ketiga...

1 comment:

Anonymous said...

cilakak lu!!